Årets Økobarometer: 67% velger økologisk, høyutdannede kvinner handler mest

03.11.2006
Pressemelding fra EcoCommerce 1. nov. 2006:
Årets Økobarometer viser at to av tre kunder i et utvalg av Coop, ICA, og NorgesGruppen butikker handler økologisk produkter av og til. Det er en 12% økning på 2 år.


– Dette er bare begynnelsen av øko-bølgen, sier dagligleder Marcelle Askew i Eco Commerce. – Hvis forbrukere klarer å få tak i fristende økologiske produkter til en overkommelig pris, kan økologisk mat virkelig ta av i Norge, akkurat som det har gjort ellers i Europa.”

Økobarometer er en undersøkelse om økologisk adferd og holdninger i Norge. Formålet er å få frem konkret informasjon om hva skal til for at forbrukere handler mer økologisk mat og å folge øko-trender over tid. Økobarometeret gjentas årlig fra og med 2004. Økobarometer ble gjennomført mellom 2.-18. september 2006, i et tidsrom der det ikke fantes øko-kampanjer i butikkene.

Økobarometerets metodevalg er personlig intervju med 750 kunder etter gjennomført handlerunde, det vil si på vei ut av butikken. Intervjuene ble gjennomført av Norstat i 12 butikker med et relativt godt utvalg av økologiske produkter.

Les hele pressemeldingen fra EcoCommerce og se resultatene fra Økobarometer 2006 her.
Se også www.ecocommerce.no.



 

 

 

Annonsører

Samarbeidspartnere