Årets økonyhet – GoEco lanseres av Norges Gruppen

23.02.2011
NorgesGruppen satser stort på økologiske produkter gjennom et eget varemerke, GoEco. Nå er produktene straks klar til å slippes i butikk, forteller Handelsbladet, og publiserer bilder av en rekke av økoproduktene. En del av produktene som kommer i denne serien, skall tilbys gjennom lavprisbutikker som Kiwi, og i fullsortimentsbutikker som Meny og Ultra. – Vi har store forventninger til at NorgesGruppens GoEco-satsing vil løfte økologisk omsetning i Norge, sier Reidar Andestad, daglig leder i Oikos – Økologisk Norge. Internasjonale trender tyder på at de også har funnet en god timing for denne lanseringen.

Det er bare å glede seg til å sjekke ut Norges Gruppens GoEco produkter fra 1.mars, sier Reidar Andestad i Oikos - Økologisk Norge.  Foto: Norgesgruppen

 

Her er økoutvalget som kommer 1.mars

UNIL og Norgesgruppen har jobbet med økoserien i lengre tid, og i det økologiske miljøet er det knyttet stor spenning til produktene, skriver Handelsbladet. I løpet av mars vil man kunne få tak i 3-korn brød, 10 pakk egg fra Toten Eggpakkeri, rød og gul løk, rapidsalat, gulrøtter og poteter. Produktene vil være tilgjengelig i et stort antall av Norgesgruppens butikker, både innenfor lavpris og supermarkeder.

Flere produkter i mai

Allerede i mai utvides sortimentet, og i løpet av året vil sortimentet utvides ytterligere. Produkter som pasta, syltetøy, hermetikk, frø, oljer og enda mer frukt og grønt er under planlegging.

 

Norges Gruppen på hugget

- Vi er glade for å kunne styrke vår satsing på økologi ytterligere med disse produktene. Vi tror GoEco-serien vil bidra til å gjøre økologiske produkter enda mer tilgjengelig for forbrukerne, opplyser Christine Hundsnes, ansvarlig for økologi i Norgesgruppen til Handelsbladet.

 

BrandHouse har utarbeidet logo og pakningsdesignen

Go Eco-produktene er Debiomerket og oppfyller kravene til økologisk produksjon som setter gode vekstforhold og produksjonsforhold i landbruket i fokus. Derfor valgte vi å fokusere på det naturlige, friske og rene da vi utviklet designkonseptet for Go Eco. Logoen er tydelig og tidsriktig og rammes inn av bladverk. Selve pakningsdesignen består av klare, lette farger, man ser himmelen og får en opplevelse av renhet og frisk luft. Produktene illustreres med en kombinasjon av håndtegning med en naivistisk strek og enkle produktfoto. Helhetsinntrykket mener vi er en tydelig og særpreget identitet, som er lett gjenkjennelig på tvers av produktkategorier. Det blir spennende å følge disse produktene fremover etter hvert som serien utvides, skriver BrandHouse på sin hjemmeside.

 

Les hele saken hos Handelsbladet her

Annonsører

Samarbeidspartnere