Aldi satser på økologi

14.08.2010
Dagligvarehandelen melder at den tyske lavpriskjeden Aldi vier økologiske produkter stadig mer plass, også i markedsføringen. - Det tyske markedet har lenge ligget foran det norske markedet for økologiske produkter. Om litt kan det være vi ser en norsk lavpriskjede satse på økologiske produkter, sier markedssjef i Oikos – Økologisk Norge, Kristina Alnes.

I disse dager kjører Aldi Syd en øko-kampanjen som savner sidestykke i kjedens historie. Juice, oljer, pålegg, vin, grønnsaker, reker, kjøttdeig, kaffe, honning og mel er bare noen av tilbudene. I tillegg tilbys de prisbevisste kundene et større sortiment med naturkosmetikk.

 

Dagligvarehandelen melder at bransjeeksperter mener det er bra at Aldi fokuseres på økologiske produkter - da skapes det blest om varer som ellers ofte forsvinner i butikkenes hyller.

 

 -Vårt arbeid har vist at økt synlighet er viktig for å øke det økologiske markedet, sier Kristina Alnes, Aldis markedsføringen av økologiske produkter kan derfor løfte hele økomarkedet i Tyskland. I vårt naboland Danmark har lavpriskjeden Netto lenge satset på økologi. Både det tyske og det danske markedet ligger foran det norske, så det er  mulig at en av de norske lavpriskjedene også satser stort på økologi i fremtiden.

Annonsører

Samarbeidspartnere