Coop suksess med økologisk frukt & grønt

03.05.2012
1. februar satte Coop igang sin største kampanje på økologisk frukt og grønt noen sinne. Så langt har det gitt en salgsvekst på 76 prosent på frukt og bær og 11 prosent på grønnsaker, melder Handelsbladet.

– Det er rett og slett imponerende, sier Reidar Andestad i Oikos – Økologisk Norge.

1. februar kuttet Coop prisene på all økologisk frukt og grønt for at den skulle koste det samme som konvensjonell frukt og grønt. Det har gitt bedre resultater enn forventet. Grønnsaker og poteter er nå største økologiske kategori i Coop-butikkene.

- Vi hadde en forventning om å skape vekst i salget av økologisk frukt og grønt, men hadde ikke våget å håpe på en så stor vekst som vi nå er vitne til. Kampanjen har overgått våre forventninger, og det er veldig gledelig, sier pressesjef Kristin Paus i Coop til Handelsbladet FK.

Les hele denne saken hos Handelsbladet.

 

Annonsører

Samarbeidspartnere