Coops store økologiske kampanje

13.03.2012
Fra 1.februar satt Coop Norge i gang den største markedskampanjen noensinne for økologisk frukt og grønt i Norge. Økologisk frukt og grønt blir i perioden tilbudt til samme pris som konvensjonelle varer. Et eventyr for bevisste forbrukere, sier markedssjef Kristina Alnes i Oikos – Økologisk Norge.

 

 

Nå utfordrer Oikos forbrukere til å velge flere økologiske produkter, både for sin egen sunnhet og for å støtte en mest mulig miljøvennlig matproduksjon. Lykkes Coop med å få flere til å handle økologisk frukt og grønt, vil dette også slå ut på handelen av andre økologiske varer, mener Kristina Alnes i Oikos.

 

 

 

Økologisk grønt på Coop. Foto: Oikos - Økologisk Norge

 

 

 

Det er også kommet mer informasjon i Coops butikker og kundeaviser om at de kjører kampanje for økologisk frukt og grønt, og tilbyr varene til samme pris som konvensjonelle produkter. - Vi handler ofte ut fra vane, derfor er det viktig at informasjonen om økologisk frukt og grønt nå blir mer synlig butikkene, sier markedssjef Kristina Alnes i Oikos - Økologisk Norge. Vi har fått masse positiv tilbakemelding til Oikos-kontoret på det Coop gjør innen økologisk frukt og grønt. Utfordringen er å få denne informasjonen ut til forbrukerne slik at flere nå velger økologiske varer, sier hun. Mange har ikke fått med seg at dette gjelder alle Coops butikker Prix, Extra, Marked, Obs og Mega og det gjelder over hele landet, legger hun til.

 

 

 

Coop fortsetter også sin offensiv med økologisk ekstra lett melk fra Rørosmeieriet. Denne er tilgjengelig i Coop butikker over hele landet og den selges også til gunstig pris. - Coop bidrar mye til å øke økologisk omsetning i Norge, sier en fornøyd markedssjef, Kristina Alnes, i Oikos - Økologisk Norge.

Annonsører

Samarbeidspartnere