Ett skritt frem og to tilbake

25.06.2010
Nye tall fra Tine viser at økologisk lettrømme blir stadig mer populært, på tross av at det har kommet nye konkurrerende produkter på markedet. Samtidig ser man en nedgang i salget av økologisk lettmelk og kefir. - Vi har i lengre tid etterlyst markedsføringstiltak fra Tine for de økologiske produktene, og salgstatistikken bekrefter på nytt dette behovet, sier Kristina Alnes i Oikos.

– Økologisk lettrømme er et veldig godt produkt som mange velger på grunn av smaken, sier markedssjef Kristina Alnes i Oikos – Økologisk Norge.  Økologisk kefir, derimot, som brukes mye til smoothies, som drikk, og til baking, har gått litt tilbake. 

Oikos har i lengre tid etterlyst markedsføringstiltak fra Tine for de økologiske produktene. I tillegg til nedgang i salg av kefir, har det også vært en tilbakegang på økologisk lettmelk. Dette produktet har falt i markedet siden før finanskrisen, og det bekymrer både Oikos og Tine.

Agenter på saken

Tine har satt agenter på saken, og Miljøagentene vil om ikke lenge kjøre en kampanje der de markedsfører den økologiske lettmelken.  - Vi ser frem til en kreativ kampanje, sier Kristina Alnes i Oikos.

Tine har også reklamert for økomeieriproduktene i et begrenset antall medier som retter seg mot primærmålgruppen for økologiske meieriprodukter, der i blant Ø-magasinet og Ren Mat.


Miljøagentene kan du lese om her.

Annonsører

Samarbeidspartnere