GO ECO er lansert

01.03.2011
I løpet av mars kommer de første produktene i Go Eco-serien til butikkhyllene, i både fullsortiments- og lavprisbutikker.

Allerede i september kunne tidligere konsernsjef i NorgesGruppen, Sverre Leiro, fortelle at de i 2011 skulle lansere en egen økologisk vareserie, med navnet Go Eco. - Serien har vært ventet siden da og det er gledelig at produktene endelig blir å finne i butikkhyllene, sier Kristina Alnes, markedssjef i Oikos - Økologisk Norge. Det er spesielt gledelig å høre at varene også blir å finne i lavprisbutikker. Lavprisbutikker har ofte hatt et veldig dårlig utvalg av økologiske varer, vi ser frem til at dette vil forandre seg i Norgesgruppens lavpriskjeder, sier Alnes.  

 

Disse produktene er først ut 

  • 3-kornbrød
  • Egg, 10 pk fra Toten Eggpakkeri
  • Rød/gul løk
  • Rapidsalat
  • Gulrøtter
  • Poteter

 

 

De første produktene fra GO ECO serien. Foto: Norgesgruppen.

 

I løpet av året vil sortimentet utvides med en rekke tørrvarer innen kategorier som pasta, syltetøy, hermetikk, frø, oljer og enda mer frukt og grønt. - Vi er glade for å kunne styrke vår satsing på økologi ytterligere med disse produktene. Vi tror Go Eco-serien vil bidra til å gjøre økologiske produkter enda mer tilgjengelig for forbrukerne i våre butikker, sier Christine Hundsnes, ansvarlig for økologi i NorgesGruppen.


Lett gjenkjennelig design

NorgesGruppen og UNIL har utviklet økologiserien sammen, og serien er designet for at forbrukerne lett skal kunne finne produktene i hyllene.- Vi har valgt å lage et design som skal gjøre det lett for forbruker å finne produktene på tvers av kategoriene. Serien er derfor bygget opp med felles elementer i designet og en logo som vil stå tydelig ut mot forbruker, sier Nina Brendsrud-Andersen, marketingsjef i UNIL.

Annonsører

Samarbeidspartnere