Koht laget sølv med økohøneshow

06.05.2011
-Reklamebyrået McCann og KSL Matmerk fikk sølv under Retailprisen for VG-tv serien med Koht. ”Koht på jordet” het serien som fikk utrolig mye oppmerksomhet og som var en salig blanding av humor og informasjon med vekt på økologiske høner og egg.
– Meget godt jobbet og en velfortjent pris, sier markedssjef Kristina Alnes i Oikos – Økologisk Norge. Dette er også klart det beste KSL Matmerk har gjort innen økologisk informasjon de siste årene, sier hun.

 

Jarle Torgersen hos KSL Matmerk har vært sentral i flere år i arbeidet med økologisk informasjon.  Nå får han og KSL Matmerk heder for oppdraget de gav til McCann og samarbeidet de har hatt med Koht. Meget dot jobbet, sier Kristina Alnes hos Oikos - Økologisk Norge.

 

Humor og seriøsitet i en salig blanding

KSL Matmerk har ansvar for generisk informasjonsarbeid for økologisk mat i Norge. I 2010 produserte McCann "Koht på jordet" etter oppdrag for KSL Matmerk. "Koht på jordet" er en ny måte å kommunisere hva økologisk produksjon er. Ved å bruke både humor og seriøsitet i god blanding engasjeres lytter og seer.

 

 

Les mer om dette på www.okologisk.no ved KSL Matmerk.

 

 

Husker du ikke hvordan Koht styrte rundt på landet med høner og bønder? Her kan du gå til serien.

 

 

Både Moods of Norway, Olden, Rema 1000 og Dent vant gull i torsdagens utdeling av Retailprisen på Kunstnernes hus.

 

Torsdag gikk Retailkonferansen av stabelen på Litteraturhuset, med foredrag og case-presentasjoner en hel dag i forkant av utdelingen av Retailprisen, som foregikk på Kunsternes hus fra klokken 18.00. Der Kjetil Rolness var ordstyrer og ordensmann på Retailkonferansen, var det hans kvinnebedårende alter ego Jens Pikenes som styrte showet under Retailprisen , skriver Kreativt Forum.

 

 

De første som ble hedret av bransjen og Pikenes var Dinamo, som vant gull i pakningsdesign på vegne av Hansa Borg Bryggerier for sin redesign av flasken og den visuelle identiteten til Olden.

 

 

I samme kategori vant Dinamo også sølvet for redesign/visuell identitet på Prior «Litt av en kylling». På bronseplass havnet Reaktor design for kaffeserien Friele Barista.

 

 

Les mer om priser og pristildelingen hos Kreativt Forum her.

 

 

Annonsører

Samarbeidspartnere