Lag den beste økofilmen

03.02.2016
Er du en kreativ sjel med hjerte for økologisk mat? Coop utlyser nå sin Miljøpris 2016-konkurranse om å lage den beste reklamefilmen for økomat. Premien er inntil 100.000 kroner og et kunstverk av Nico Widerberg.

Coop inviterer i år sine kunder, medlemmer og andre til å lage en reklamefilm som forteller hvorfor vi bør spise økologisk mat.

Den beste blir vinner av Coop Miljøpris 2016.

Barnemat
Forbrukersamvirket omsetter mer økologiske matvarer enn noensinne. Innen barnemat står de økologiske produktene for nesten 50 prosent av salget i Coop-butikkene.
– Stadig flere av våre kunder velger økologiske varer, sier Geir Inge Stokke, konsernsjef for Coop Norge i en pressemelding.

Lett å velge øko
– Coop Mega satser tungt på økologiske produkter og har flere butikker som er Debio-sertifiserte, fortsetter han. – I tillegg lanserer vi flere økologiske produkter i vår serie Coop Änglamark, så det skal være enkelt å velge økologisk i butikken, sier han.

For miljøvalg
Coop Miljøpris, som arrangeres for fjerde år på rad, skal inspirere til mer miljøvennlige valg i hverdagen. Målet med konkurransen er å skape engasjement rundt økologisk mat på en spennende måte.
– I år jakter vi på spennende reklamefilmer som svarer på hvorfor vi skal spise økologisk mat, forteller Stokke. Konkurranseperioden er 25. januar – 30. april 2016.

Del utfordringen!
Har du selv en god idé, eller kjenner du noen som er god på film? Del gjerne utfordringen videre. Det stilles ingen krav om at Coops egne økologiske produkter må inngå i filmen, men Coop Norge forbeholder seg retten til å kunne legge på informasjon, for eksempel om Coops egne økologiske produkter, enten i forkant eller etterkant av filmen, eller begge deler.

Pengepremie
Premien er inntil 100.000 kroner og et kunstverk av Nico Widerberg, som deles ut i Trondheim 16. juni under årsmøtet til Coop Norge.
- Vi håper på mange bidrag i konkurransen med svar på hvorfor vi bør spise økologisk mat, avslutter Stokke.

Konkurransen arrangeres av Coop Norge SA. Arbeidet koordineres av avdeling for Kommunikasjon og samfunnskontakt.

Mer info og konkurranseregler finner du HER

Kilde: Coop
Tekst: Marit G. Wright
Foto: Coop

Annonsører

Samarbeidspartnere