Mange nye Helios produkter!

01.09.2011
Etter svært god mottagelse av lanseringen av nye Helios 1. mai 2011, er det gledelig å kunne tilby Øko-Norge hele 22 nye Helios-produkter fra i dag, 1.september, sier Alternativ Mat i en pressemelding. ­ Vi ser frem til å se de relanserte Helios produktene i nytt moderne design, sier markedssjef i Oikos-­ Økologisk Norge, Kristina Alnes. ­ Spesielt gledelig er det at mange avdisse nå er tilgjengelig i dagligvarebutikkene for første gang

Blant de nye produktene som lanseres, er en rekke økologiske olje. Stekeoljen har nå fått følge av både bakeolje og salatolje. Foto: Alternativ Mat

 

De positive tilbakemeldingene etter lanseringen har vært mange; "spennende produkter", "økt tilgjengelighet" og "flott design" er noen stikkord som går igjen, sier Stine Alstad Quille, merkevareansvarlig for Helios hos Alternativ mat.


I dag, 1.september kommer 22 nye Helios-produkter. Iberegnet produktene fra lanseringen 1. mai, finnes det nå totalt 42 produkter i nytt design på markedet. Av disse er hele 17 produkter av Demeter kvalitet. Produktene som
lanseres i disse dager er pastasaus, tomatpuré, ulike typer ris, risottoer, teer, krydder, oljer, drikker og hermetiserte produkter som mais, eplemos, sjampinjong og agurker.


Til pastaserien som ble lansert 1. mai kommer det nå pastasaus, så mild at
den passer fint for hele familien. Foto: Alternativ Mat



I krydderhyllen kommer det to spennende nyheter; kryddersalt til potet og grønnsaker samt urtesalt som gjør god mat bedre. En annen nyhet som er verdt å merke seg er kokos- og ananasdrikk, med en herlig smak av sol og sommer.  Den hermetiserte, sprø maisen er økologi på sitt beste og en sterk konkurrent til ferske maiskolber. Satsingen på dagligvare og storhusholdning har vært en suksess, og nå har også lavpriskjedene åpnet dørene for økologi. ­ Vi gleder oss til å se de nye produktene fra Helios i lavprisbutikkene. Det er så viktig at økokundene også i disse butikkene får et bredere utvalg enn det de har hatt til nå, sier Kristina Alnes i Oikos.



I tillegg til god mottagelse blant forbrukerne, er selve designet blitt godt mottatt i designmiljøet og vil i tiden fremover delta i flere designkonkurranser. Høsten vil også by på flere spennende nyheter; mel, korn, flak, flere drikker, mer pastatilbehør ­ samt utvidelse av krydder- og tesortimentet.

 

 

 

Annonsører

Samarbeidspartnere