Nasjonal økokampanje har startet

22.09.2006
I en strategi for å gjøre norsk landbruk så rent, trygt og bærekraftig som mulig - er satsingen på økologisk matproduksjon en naturlig og sentral del, sa landbruks- og matminister Terje Riis-Johansen torsdag da avsparket gikk for kampanjen Naturlig bortskjemt mat.


I 2005 økte omsetningen av økologisk mat i flere av de store matvarekjedene med 30-40 prosent, og trenden videreføres i 2006. Landbruks- og matministeren understreket at han mener det er viktig at dette markedspotensialet fylles med norske produkter og dermed gir mulighet for næringsutvikling for norsk landbruk.

HKH Kronprins Haakon og snøbrettkjøreren Terje Håkonsen var tilstede på pressekonferansen i går, torsdag, der startskuddet gikk for kampanjen "Naturlig bortskjemt mat".

For mer informasjon om kampanjen, se http://www.bortskjemtmat.no/.

(Kilde: Landbruks- og matdepartementet.no)



(Plakat hentet fra økokampanjen "Naturlig bortskjemt mat".

 

Annonsører

Samarbeidspartnere