Nye markeder for Helios

03.02.2012
En handlekurv nye Helios-produkter ble lansert 1. februar. Siden Helios fikk en ny start i mai i fjor, har mer enn et halvt hundre produkter blitt prydet med ny logo. Nå blir produktene i økende grad å finne i dagligvarebutikkene.
-Vi er begeistret for den store satsingen som Alma gjør på Helios-produkter. Dette er produkter som er lett å se i butikkene på grunn av det gjennomførte designet, og vareutvaget blir bedre og bedre, sier Reidar Andestad i Oikos - Økologisk Norge.

 

 

Helios er det mest kjente økologiske varemerket i Norge, ifølge undersøkelser Alma har foretatt. Administrerende direktør Heidi Bruun Woldsnes forteller at de derfor vil satse på å samle flest mulig av varene sine under dette merket. Utvikling og omprofilering av nye Helios-produkter vil skje gradvis og i samsvar med interessen fra butikkjedene.                                

 

Øker i dagligvarebutikker

Innen dagligvaresatsningen har Norgesgruppen vist størst interesse for de nye Helios-produktene. Coop-butikkene, Ica og Rema 1000 har også tatt inn noe, til tross for at de førstnevnte har egne økologiske varemerker I tillegg finner en mange av Helios-prouktene i hesekost og apoteker som har økologisk mat.

 

Godt nytt

Bruun Woldsnes mener at samfunnets fokus på sunn og ren mat vil åpne for vekst innenfor økomarkedet, både i bredde og salgstall. Alma sendte av gårde varer for 10 millioner kroner i 2. kvartal 2011, og satser på en stadig vekst fremover. Blant de nyeste produktene finner du pastasauser og pesto med cashewnøtter, solsikke brød, hasselnøttvafler og luftige kaker av ulikt slag. Den videre utviklingen av Helios-produktene kan du følge på deres nye nettside helios.no.

 

 

    Helios Gul pestoHelios solsikkebrød Helios pastasaus

                                                                                     Spennede nyheter i Helios-serien

 

 

 

Annonsører

Samarbeidspartnere