Suksess med I love eco

30.10.2009
ICAs kampanje med 40 % rabatt på alle varer i serien "I love eco" ble en suksess. Kundene lot ikke vente på seg og ICA kunne notere 6 ganger flere solgte varer i uke 39 og 40, enn øvrige uker.

- Det var veldig gøy å se den flotte responsen fra kundene, sier Merethe Killi Hagen i ICA Norge. - Den overveldet oss litt og vi fikk faktisk problemer med å dekke etterspørselen på enkelte varer. Frukt & grønt og egg solgte enormt bra, men flere tørrvarer og frossenvarer fikk også en god økning i salg i kampanjeukene.

 

Serien "I love eco" ble lansert i fjor. Under dette merkenavnet finnes ferskvarer, frossenvarer og tørrvarer, og innføringen av serien har økt ICAs økologiske tilbud betraktelig.

 

- ICA har lenge ligget bak Coop og NorgesGruppen, men lanseringen av dette merket har spist opp en del av forspranget som de andre kjedene hadde, sier Kersti Mathiassen, markedsjef i Oikos. - Første halvår 2009 var ICA den kjeden med høyest økologisk andel i forhold til totalt omsatt volum, i følge siste rapport om produksjon og omsetning av økologiske varer i Norge, fra SLF.

 

Foto: Oikos

Annonsører

Samarbeidspartnere