Ta bilde av ditt #gullmåltid!

26.09.2016
Er du en av de tusen heldige som får en pose økologiske råvarer denne uka? I år sparker ØKOUKA i gang i hele 10 byer nasjonalt. Dette markeres med en utdeling av Gullmåltidet – En pose med alle ingrediensene til et 100% økologisk måltid, som deles ut til 1000 heldige!

Kampanjestuntet i Oslo var en stor suksess, hvor det ble delt ut poser med gullmåltid i Karl Johan, på Mathallen,  i en barnehage, et eldrehjem og på Coop Mega Bislett.

økouka

Mottakeren av posen blir oppfordret til å ta bilde av resultatene, spre det på sosiale medier under emneknaggen #gullmåltid, og fortelle hva et slikt måltid betyr for ham eller henne. En heldig vinner vil få hotellopphold på Guldsmeden Hotell, hvor de fokuserer på økologisk mat og velvære!

Også i resten av landet har det vært stunts i sammenheng med kampanjen. Sjekk ut programmet på økouka.no

Økouke 4

Økoboost

– Målet er å skape engasjement og oppmerksomhet om ØKOUKA, sier Markus Brun Hustad fra Oikos. Han er prosjektleder for Økouka nasjonalt og har sammen med Cecilie Dawes hatt ansvar for øko-stuntet i Oslo. Gullmåltidet kan du derimot også sikre deg i Bergen, Kristiansand og Røros, for å nevne noen. Økouka ble arrangert for første gang i Nord–Trøndelag i 2011 og har det spredd seg til hele ti steder og regioner. I 2016 har Økouka omalg 200 arrangementer.

– Det er en enorm interesse for økologisk mat som stadig øker, sier Markus begeistret.

– Og maten må ikke bare snakkes om, men også lages. Derfor tenkte vi at gullmåltidet ville være en inspirerende start på en samlet hylles til norsk økologisk produksjon, sier han.

Økologiske sponsorer

Innholdet i posen er sponset av hovedsamarbeidsaktøren til ØKOUKA, Coop Mega. Skjørosten er sponset av Rørosmeieriet. Coop Mega har gått i bresjen for økologisk mat lenge, og støttet ØKOUKA over flere år.

– Vi er glade for å ha med Coop og det heløkologiske Rørosmeieriet. Dagligvarekjedene bør tenke mer økologisk, både under ØKOUKA og resten av året. Forbrukeren vil nemlig ha økologisk mat, sier han.

Les også: Fin økning i økologisk 1. halvår 2016

Sjekker #gullmåltid

Markus og Cecilie gleder seg stort til resultatet av #gullmåltid. De er koblet på instagram og facebook, og sjekker emneknaggen titt og ofte. Det kan du også gjøre og bli inspirert!

Økouke 3

Foto:

Svein G. Kjøde

Annonsører

Samarbeidspartnere